Nedávajte si šľahačku len na jahody

Čím to je že sú ľudia ochotný zaplatiť za jahody so šľahačkou 10 násobok z ceny jahôd ?


Odpoveď je vcelku jednoduchá. Pridaná hodnota.

Práve pridaná hodnota je jedným z dôležitých prvkov ktorý mení obyčajný podnik vo veľkú značku.
Správnym nastavením tohto jednoduchého prvku dokážeme spraviť hotové zázraky.

Možno ste už tento výraz niekde počuli alebo ste sa sním doteraz ani nestreli.
Čo to teda vlastne je? Je to nevyhnutný prvok modernej organizácie. Pardon! Teda iba v prípade ak nám ide o dlhodobo prosperujúcu organizáciu.

Môžete nájsť niekoľko definícii tohto výrazu ale laicky povedané je to niečo navyše, čo vašim zákazníkom dáte.
Mnoho ľudí si túto vetu vyloží zle. Buď si predstavia že ľudom budú musieť dávať navyše niečo hmotné a za tým samozrejme hneď vidia náklady alebo si naopak myslia že túto pridanú hodnotu už dávno majú veď predsa „mám najlacnejšie výrobky“, „mám najkvalitnejšie výrobky“.

Aj keď kvalita a cena sú dôležitými faktormi s pridanou hodnotou nemajú vôbec nič spoločné.
Pridanú hodnotu môžete mnohokrát nastaviť tak aby vás nestála nič alebo takmer nič.

Pridanou hodnotou môže byť napríklad pocit. To aký zanecháte v zákazníkoch pocit po kúpe produktu, pri jeho kúpe alebo už pred kúpou samotnou je veľmi významné. Ako ľudia robíme veľa vecí nevedomky na základe pudov a pocitov. Nakupovanie nie je ničím odlišné.

Ale ako využiť pocit a premeniť ho na pridanú hodnotu ?
Prečítajte si seriál o pridanej hodnote a zistíte odpoveď.


 

 

 

 

Jakub Kyrcz

 

 

 

Facebook Google plus+ Instagram Twitter

 

 

Semináre  semináre na mieru  Osobné konzultácie Koučing  KOntakt 

Kreatívny poradca, Váš triumf nad konkurenciou

 

Vytvorte si vlastnú webstránku zadarmo s redakčným systémom WebJET Cloud.

Zobraziť plnú verziu stránky